Co to znaczy Ray-Ban?

Opublikowany : 2022-12-06 - Kategorie : Wszystko o okularach

Ray-Ban to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek okularowych na świecie. Powstała w 1937 roku, a do 1999 roku była produkowana przez jedną firmę Bausch & Lomb. Po 1999 roku została przejęta przez włoską firmę Luxottica Group. Marka powstała w czasach, gdy loty samolotowe zaczęły się coraz bardziej rozwijać. Maszyny wzbijały się wyżej niż dotychczas, a piloci zaczęli cierpieć na zawroty głowy i mdłości spowodowane oślepiającym słońcem podczas pokonywania dłuższych dystansów. W 1929 roku generał Mason M. "Mike" Cready zwrócił się do Bausch & Lomb z prośbą o stworzenie pary okularów przeciwsłonecznych dla Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych. Firma podjęła wyzwanie i stworzyła parę okularów przeciwsłonecznych, które nie tylko zapewniały wyraźne widzenie, ale również chroniły przed promieniami słonecznymi. Posiadające zielone soczewki Anti Glare wraz z charakterystycznym kształtem, zostały nazwane oprawkami Aviator. Po dziś dzień, tzw. „pilotki” są jednym z najpopularniejszych kształtów okularów przeciwsłonecznych na świecie.

Co to znaczy Ray-Ban?

Aviators po raz pierwszy pojawiły się na rynku publicznym w 1936 roku, jednak sama firma uznała, że nazwa Anti Glare jest zbyt ogólna. Rok później postanowiono zarejestrować nową nazwę Ray-Ban. Nazwa ta jest znakiem towarowym od ponad 80 lat. Dlaczego nazwano je Ray-Ban? Nazwano je Ray-Ban, ponieważ w języku angielskim słowo "ray" oznacza promienie, a "ban" - blokowanie.

 

W 1938 roku okulary marki Ray-Ban zaczęły zdobywać popularność, wraz z wypuszczeniem nowego modelu Shooters. Shootery posiadały jaskrawożółte soczewki, które poprawiały widoczność we mgle i podczas wczesnych poranków. Używano ich głównie podczas polowań lub wędkowania. Ray-Ban Wayfarer zyskał ogromną popularność w latach 50-tych. Okulary miały prosty design i były popularne dzięki wykorzystaniu ich w hollywoodzkich filmach, takich jak "Śniadanie u Tiffany'ego", "Blues Brothers" czy "Top Gun". Prawdopodobnie wtedy konsumenci zaczęli postrzegać Ray-Bany nie tylko jako praktyczny produkt, ale także jako bardzo modny dodatek.

 

W latach siedemdziesiątych sektor okularów został podzielony na okulary modowe i okulary sportowe. Ray-Ban wypuścił kilka nowych modeli, w tym okulary wspinaczkowe z lustrzanymi soczewkami i osłonami bocznymi. Okulary chroniły również przed promieniami odbitymi od śniegu, a także podmuchami wiatru z boku. W tym czasie również firma Bausch & Lomb rozpoczęła produkcję okularów korekcyjnych w postaci Aviatorów i Wayfarerów. Były one niezwykle popularne w tym czasie ze względu na przystępną cenę i styl. Popularny w tym czasie był również czarny kolor okularów - został on stworzony przy użyciu specjalnego chromu w jego produkcji, stąd jego nazwa: Black Chrome.

 

Ray-Ban stał się jedną z najpopularniejszych marek okularów przeciwsłonecznych na świecie. Obecnie Ray-Ban produkowany jest przez włoską firmę Luxottica Group. Ray-Ban łączy prostotę z ekstrawagancją i elegancją. Do popularności Ray-Ban przyczyniły się również gwiazdy filmowe - między innymi Bob Dylan, Marilyn Monroe, Andy Warhol i John F. Kennedy. Niewątpliwie Ray-Ban przekroczył czas i pozostanie niezmiennie modny i pożądany.

Udostępnij